ساخت فنر به روش سیم پیچ

کارگاه های فنر سازی جهت بالا بردن راندمان تولید فنر از روش های مختلفی جهت طراحی و ساخت فنر استفاده می کنند. که هر کدام یک از این روش ها بسته به نوع فنر می تواند متفاوت باشد.‌ در تولید فنر به روش سیم پیچ از کویل فنر استفاده می گردد. که به روشی خاص فنر را می سازد. از این دستگاه جهت ساخت فنرهای پیچشی استفاده می شود. که حلقه های آن به صورت فشرده می باشد. در این روش مفتول با ضخامت مورد نظر بر روی دستگاه غلتکی شکل قرار گرفته. و با فرایندی که طی می گردد شکل پیچشی مورد نظر به فنر داده می شود. تولید فنر به این روش برای تیراژ بالا به صرفه نبوده. و برای تعداد های پایین تولید، معمولاً این روش به صرفه است.

ساخت فنر با استفاده از دستگاه شکل دهی فنر

در این روش از دستگاه فنر سازی CNC استفاده می گردد. که روشی است جهت تولید فنر به روش مکانیزه که برای تولید فنر پیچشی متراکم و همچنین فنر فشاری هم از این نوع روش استفاده می گردد. ساخت فنر به این روش نسبت به روش قبلی، امکان ایجاد خمش، قلاب و حلقه بر روی فنر امکان پذیر بوده. و لازم به ذکر است تولید فنر با این روش دارای تنوع بالایی می باشد. و محدودیت روش قبلی را ندارد.
دستگاه شکل دهی فنر

تولید فنر با دستگاه خم کننده

در این روش ساخت فنر به وسیله دستگاه خم کننده CNC انجام می پذیرد. با توجه به اینکه سر دستگاه به صورت ۳۶۰ درجه می چرخد. باعث می شود امکان تولید انواع فنر فرمینگ با اشکال مختلف میسر گردد.
تولید فنر به صورت تخصصی در تهران
در این روش از یک خم کننده سی ان سی استفاده شده که این فرم دهی توسط کامپیوتر برنامه ریزی و مدیریت می شود. این ماشین، مفتول را به تعدادی از قطعه ها هدایت کرده. و در آخر به سر ابزار متحرک هدایت می گردد. که این خمش ها می تواند به شکل U ، دایره و زیگزاگ بر روی مفتول اعمال گردد. و اشکال مورد نظر فنر ساخته شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *